czwartek, 11 marca 2021

Lalka z wyspy Capri we Włoszech

 Lalka z wyspy Capri we Włoszech

Witajcie! W dzisiejszym wpisie chciałbym Wam przybliżyć nieco postać swojej pierwszej lalki. Natrafiłem na nią w pobliskim sklepie z odzieżą używaną stojącą na jednej z półek w popękanym opakowaniu. Z początku nie byłem do niej przekonany, ale zdecydowałem się na jej zakup i ani trochę tej decyzji nie żałuję. Lalka kosztowała mnie 5.50 zł i dzisiaj mogę odważnie stwierdzić, że kupiłem ją po dobrej cenie. 

Charakterystyka lalki: 

*Prawdopodobnie pochodzi z Włoch, a dokładniej z włoskiej wyspy Capri położonej na morzu Tyrreńskim w Zatoce Neapolitańskiej. Wyspa jest częścią archipelagu Wysp Kampańskich.

*Prawdopodobnie została wyprodukowana w latach 80-tych. 

*Lalka jest ubrana w regionalny strój ludowy. Dokładniej jest to biała koszula, czerwonozłoty gorset, granatowa spódnica, biała zapaska (fartuch) i czarne buciki. 

*Mierzy około 15 cm. 

*Oczy w momencie przechylania lalki otwierają się i zamykają. 

*Lalka na głowie ma kilka pasków o trzech różnych kolorach (żółty, zielony i czerwony). Są to barwy flagi litewskiej jak i również kolory flagi Etiopii. Razem jest sześć pasków, dwa czerwone, dwa żółte i dwa zielone. 

*Na jednym z bucików ma napis "MADE IN ITALY".

I tak właśnie prezentuje się pierwsza laleczka z mojej kolekcji. 

Zdjęcia








Na zakończenie

Z radością chciałbym się pochwalić, że moja kolekcja rozrasta się i zapał do pracy przy lalkach nadal jest duży. Mam nadzieję, że pomimo słabszych dni pozostanę już przy tym hobby. Jakbyście mieli jakieś pytania, prośby, pomysły dotyczące przyszłych wpisów i mojej dalszej pracy proszę o zostawienie komentarza bądź odezwanie się do mnie poprzez napisanie wiadomości prywatnej. 

Haken Doll Collector


2 komentarze:

  1. Naprawdę niezły deal, taka laleczka za taką cenę :) Na pewno niesie ze sobą jakąś historię :) Będę czekać na kolejne posty, chętnie dodam cię do obserwowanych jak będzie opcja bo takowej nie znalazłam :(

    http://lifewithdollpassion.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Julka! Dzięki za odniesienie się do mojego wpisu i napomknienie o chęci bycia na bieżąco z moją twórczością. Już dodałem taką opcję, powinna się wyświetlać po prawej stronie.

      Usuń

Haken, a które lalki cenisz sobie najbardziej?

  Haken, a które lalki cenisz sobie najbardziej? Cześć! Zauważyłem, że wielu kolekcjonerów i kolekcjonerek ma swój ulubiony typ lalek. Osobi...