niedziela, 25 kwietnia 2021

Valentina z Leonardo Collection

 Valentina z Leonardo Collection

Piękna i niezwykle urocza. Wydaje mi się, że te słowa najlepiej oddają wygląd zewnętrzny Valentiny. Jest to jedna z pierwszych lalek z porcelany które nabyłem, a konkretniej druga o ile mnie pamięć nie myli. Jeśli miałbym opowiedzieć coś niecoś o kolekcji Leonardo, to miałbym nie lada problem, ponieważ ciężko o informacje dotyczące tego zbioru i konkretnej lalki. 

Ale bez obaw, dysponuję małą wiedzą na temat tej kolekcji i chętnie się z nią podzielę.

*W zbiorze Leonardo możemy znaleźć różne rzeczy z porcelany takie jak kubki, figurki, domki czy lalki. 

*Przedmioty z tej kolekcji pochodzą z drugiej połowy XX wieku. 

*Dystrybucją zajmuje się Brytyjska firma Lesser & Pavey założona w 1971 roku.


Zdjęcia Valentiny








Co ciekawe większość lalek porcelanowych od Leonardo ma nadane imię, a w tym przypadku karteczka była pusta. Valentina jest dziewczynką mającą ogromną potrzebę poznawania świata, poza tym bardzo ceni sobie harmonię i spokój. Źle się czuje w miejscu niepoukładanym, jest pedantyczna i uwielbia grę na skrzypcach. Po uszy zakochała się w koncercie skrzypcowym cztery pory roku Vivaldiego. 

W Valentinie najbardziej urzekają mnie jej kręcone włosy i błękitne oczy. Liczę na to, że uda mi się jeszcze upolować przynajmniej kilka lalek czy figurek z tej kolekcji i będę miał możliwość bardziej poznać konwencję tego zbioru. 

 Zachęcam do obserwowania mojego bloga, żeby być na bieżąco z moją twórczością. 

Haken Doll Collector

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Haken, a które lalki cenisz sobie najbardziej?

  Haken, a które lalki cenisz sobie najbardziej? Cześć! Zauważyłem, że wielu kolekcjonerów i kolekcjonerek ma swój ulubiony typ lalek. Osobi...